lördag, juni 30, 2012

Reportage & födelsedag

Chaska!
En toksöt trio.
Puss, puss.
Födelsedagsmiddag!


På fredagen åkte vi från jobbet kl 15, för ca 16 skulle vi bli fotograferade och intervjuade för ett reportage! Berättar när och var när det är solklart att det publiceras! En glad & entusiastisk fotograf försökte förgäves regissera alpackorna medan vi väntade på journalisten som kört vilse. Men hon hittade till slut och det blev en trevlig session med mycket fotografering och en fika där hon kunde ställa frågor. Är jättenyfiken på bilderna! Och texten! Kul att det finns så mycket intresse för alpackor!


Lördagen passerade ungefär som alla lördagar, fast det blev paket- och brevöppning från syster med familj och föräldrarna till frukosten, och från maken vid den förnämliga måltiden han lagade på kvällen. 

Tog en promenad bort till Isis-grannen med Saga, men när jag var som längst hemifrån kom värsta skuren och jag var plaskblöt när jag kom hem! Men då blev det soligt och varmt, så jag skötte hästen och lite stängsling och höll mig varm ändå. Men det blev att byta kläder från topp till tå när jag kom in!

Nu är jag alltså 47 år! Det är ju "50 minus". Jag har aldrig haft någon ålderskris och får det nog inte nu heller. Men på något märkligt sätt väntar jag fortfarande på att jag ska "bli stor", så det är ju ofattbart att jag är 50 om 3 år! Men jag blir nog aldrig "stor". Och det är ju kanske rätt skönt. När jag var liten verkade alla vuxna vara så ordentliga och ha så tråkigt. Men sådan är ju inte jag...


Ålderskrämpor? Njae. Ett utökat kroppsomfång och att jag börjar bli åldersöversynt. Det är allt. Skönt så!


Inga kommentarer: