onsdag, juni 06, 2012

Mökkvi tar sin middagslur invid Saga i hennes ligghall. Gulligt att han sällskapar konvalescenten!


Söta Hrisla, och i bakgrunden söta Krafla. Pigga små flickor.

När maken gjorde i ordning grönsakslandet och grävde i jorden hittade han den här! Hon var fet på mitten så törhända föds det en hoper kopparödlor på hemmanet snart!

Stilstudie: Ronja jagar ridspö.

Stilstudie: Zolly jagar ridspö.

En Facebook-bekant som bor i närheten hade frågat om de fick komma och titta på alpackorna, så vid 12.30 kom hon cyklande med sina två döttrar. Hon hade läst om oss i GP, då i september när artikeln var, men först nu insett att vi bodde så pass nära henne.

När de åkt fortsatte vi med våra djurbestyr, maken red och vi avrundade med att lägga nytt gips på Sagas hov! När vi var hos veterinären sist fick vi med gipsrullar och vetrap för att kunna göra om gipsningen, ifall gipset gick sönder. Härom dagen upptäckte jag att det liksom format sig konstigt, så jag tog bort det gamla och lade nytt. Det såg så lätt ut hos veterinären när djurvårdaren visade. Men så lätt var det inte! Jag var missnöjd med mitt jobb, så idag lade jag om det igen! Och det blev mycket bättre. Nu hoppas man slippa skämmas hos veterinären på tisdag, när det är återbesöksdags. Och hon antagligen får en sko!

Lagom till vi var färdiga dök en gammal arbetskamrat upp, som jag knappt sett på 13-14 år. Fast vi är vänner på Facebook och han hade också ringt och frågat om de fick komma på alpackaspaning. Med sig hade han sin tjej och deras 3-årige son. Den lille var blyg först men hämtade sig snart. När de sett sig mätta på alpackorna fick de hälsa på hästarna. Den lille blev både glad och lite nervös när Mökkvi kom med sitt stora huvud och nosade försiktigt på honom. Men snart blev han kavat och matade hästarna med gräs. Brände sig på nässlor och stack sig på en tistel, och sa bara "aj" och log!

När de åkt insåg vi att vi hade tjattrat i 1,5 timmar! Ibland går tiden fort.

Under aftonen gjorde maken om vårt grönsaksland och jag småpysslade lite med ditt och datt, utan att slita ut mig. Najs att bara sitta och slappa på en bänk och leka med katterna.

Inga kommentarer: