lördag, juni 09, 2012

I väntans tider!

Jag stod och lastade bakluckan på Volvon idag när mitt huvud mötte något mjukt! Det var Ronja på biltaket som stal sig lite kel!

Lektion under föränderliga skyar.

Rödklöver.

Liten vit alpacka under stor mörk himmel.

Kryp.

Försöker man ta en bild på Kachita (t v) kan man ge sig på att en liten nyfiken linslus-Miski (t h) kommer och är ivägen.


Kl 8.45 (hu. så tidigt en lördag!) gick vi ut till pållarna för att förbereda Mökkvi inför lastning och träning. Såg då att Saga hade tappat sitt gips! Nooooo! Men vi fick ge oss iväg, och eftersom bara maken red idag, kunde jag ta lite bilder!

När vi kom hem kom isis-grannen med lite saker till sina hästar som ju går hos oss nu, och vi snackade en stund innan jag gav mig iväg till Apoteket i Älvängen för att köpa ännu mera gips & vetrap! Och råkade slinka in på konditoriet där, och köpa en toksmarrig drömtårta... Hoppsan!



Efter lunch rengjorde jag noga Sagas hov och medan maken höll lade jag på nytt gips. Detta var en annan sort som betedde sig lite annorlunda, men det blev rätt OK ändå. Hoppas veterinären också tycker det... Hoppas Saga har kvar gipset till på tisdag, det är såå jobbigt att lägga nytt! Och för maken att hålla!


Efter det blev det bara djurskötsel, lite grimträning med alpackafölen och en god stunds slappande på bänken framför deras hage. Sämre kan man ha det! På fredag är beräknad nedkomst för två av alpackafölen... men egentligen kan det ju bli när som helst nu!

Inga kommentarer: