måndag, oktober 18, 2010

Murrig måndag

Alpacas

Man undrar ju varför de envisas med att ligga ute i regnet. När de har sin fina ligghall.
Där de är ibland, så det är ju inte det att de inte vågar gå in.


Sommarhagen – numera mest lervälling. Dags att flytta pållarna till vinterhagen.

Regn, regn och åter regn. Stackars pållarna har inte en enda torr yta i hagen nu, Så det blir vistelse i box om nätterna så de torkar upp om fötterna ordentligt.

Jag red en vända på Mökkvi eftersom Saga tappat en sko. Han kändes lite snubblig idag, och se, i en nedförsbacke snubblade han med frambenen och kom inte upp igen, så jag ramlade sakta av, och hann se att jag precis undvek att ramla av i lerfåran med fin vattenpöl... Fast jag hade nog fallit snäppet mjukare där. Inte så att jag slog mig särskilt illa. Men det kändes. Stackars Mökkvi gick lite stolpigt när jag kom ut på grusvägen igen, så jag klev av. Börjar misstänka att han har sträckt sig eller nå't ...

Idag var makens hovslagare här och hjälpte till med Sagas tappsko. Hon hittade en hålvägg i Sagas fot. Inte så allvarlig, men säkert en följd av den geggiga hagen. Så jag förberedde stängsel så att vi skulle kunna flytta pållarna till vinterhagen så snart avmaskningsproceduren är klar. Var såååå blöt och kall!

Inga kommentarer: