fredag, oktober 08, 2010

Här brinner flitens pannlampa!

Stängselfix i skymningen. Och dimman är på väg in ...

Väldigt gult flygfä i stallgången. Tror den var arg på mig.

Makens stiliga mellanvägg!

En sådan slitsam vecka! Arbetsdag tisdag till fredag, efter det stängsling, stängsling, stängsling! Det gick ju snabbt i början, men sedan skulle jag ju "fina till" ändarna av stängslet så inga trådar stack ut som djuren kan riva sig på. Och det tog evinnerlig tid!

Efter hemkomst från jobbet har man ca 30 minuter på sig att jobba i dagsljus. Sedan blir det pannlampa. I onsdags dessutom i regn och rusk så det regnade in mitt öra och jag frös som en hund hela kvällen. I torsdags ackompanjerades vi av grannens gräsklippning, medan jag nästan stängslade in mig själv och maken byggde en förnämlig mellanvägg till ligghallen, och gjorde i ordning en bädd.

Naturligtvis var det vid sista stängslingen som jag kom på hur jag smartast skulle hanterat de där jobbiga trådändarna, och det var då vi kom på att använda vår halogenlampa som belysning istället för pannlampan ...

Vi fick lasta av halm, göra i ordning släpet åt hästarna, packa inför Simrishamnresan mm mm. Så roar vi oss på vår fritid! Men vi hann med att rida en N-runda i fredags innan det blev mörkt! Så mysigt och avkopplande! Och när maken körde och fyllde på luft i bil- och släpdäck, hämtade han hem två smarriga pizzor!

Och på detta – lite nervositet inför ridlektionen på lördagen, och vår färd för att hämta alpackor!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jösses, vem kunde tro att två kontorsråttor kunde slita så! Jag är full av beundran! Kaneli

Karos Corner sa...

*rodnar klädsamt*