söndag, mars 28, 2010

Stressig söndag – eller – nej. Inte alls faktiskt.

Slappning i hagen

Slappa missar

Stilig Stilton

Själv sov jag till 10-snåret, och tyckte att det var ju en bra tid att gå upp, men eftersom det plötslig blivit sommartid var ju klockan snart halv tolv! Så kan det gå! Snabb lunch och sedan ett ridpass i ridhuset. Saga ville sega så jag fick slita med henne men fick igång henne. Hoppas kunna träna henne mer nu när det är barmark och kvällarna blir ljusare.

Medan vi sadlade av kom T förbi på Hetta. Hon var nipprig och hispig och gnäggade på sitt föl därhemma. Hetta alltså. Inte T. Fick höra att T var ute och red med sin hund häromdagen. Så hade grannens hund kommit rusande och jagat hennes hund, så hon fick kasta sig av hästen för att skydda sin hund. Ridhusgrannen råkade då dyka upp i sin bil och skjutsade T så hon snabbt kom ifatt sin häst, som utan ryttare genast passat på att springa hem.

Som tur var gick allt bra och varken djur eller människor skadades. Grannens rottweiler brukar komma rusande mot oss också, men som tur är är våra hästar så coola och bryr sig inte så mycket. En hundgård eller ett redigt stängsel hade inte varit så dumt, när nu hunden inte stannar på tomten. Den har tydligen orsakat lite incidenter.

Vår ridgrupp planerar att ha kurs tillsammans på ridskolan, med egna hästar för dem som har, någonstans maj/juni. Så nu måste jag ju få upp kondis och lydnad på min lilla envisa kusa till dess, så jag inte behöver skämmas. Så jag har lite jobb framför mig
;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Är det så barmark ser ut! Det hade jag glömt!
Systra med snö upp till knäna!