torsdag, mars 18, 2010

Cool kattkvartett

Stilton, Ronja och jag i soffan!

Stilton visar gärna magen. Den är lurvig och prickig. Och söt!

På onsdagen var det Zollys tur att träffa Stilton. Idag torsdag Ronjas. Med de grå har det gått lätt. Men lite nervösa var vi för Ronja. Eftersom hon inte är något syskon. Men – hon brydde sig knappt om honom! Jag låg i soffan framför TVn med Ronja på ryggstödet, då Stilton hoppade upp på soffryggen och intresserat tittade på Ronja. Gick försiktigt fram. Petade på henne med tassen. Hon sträckte bara på halsen mot honom så drog han sig tillbaka till sitt hörn. Otroligt odramatiskt! Så sedan nu får de alla vara tillsammans hela tiden! Introduceringen av ny katt har gått oväntat smidigt!

Visst, de har sina Mexican Stand-offs, morrar och väser ibland, men kommer rätt bra överens. Alla fyra går med svansen stolt i vädret, och ingen jagar den andre. Harmoni!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vad härligt det ser ut med Ronja och Stilton på soffans ryggstöd. Vad bra att ostarnas brorsa kunde flytta hem till er.
/Linda

Anonym sa...

Hej på er!
Å vad det är roligt att det går så bra med alla katterna ihop. Jag vet ju av erfarenhet att det kan ha sina sidor att sammanföra vuxna katter, även om det brukar vara lättast med kastrerade hanar. Härligt !

Stilton kommer att få det toppenbra på vischan hos er och de fyrbenta.

Hälsningar "gamla/gamla/matte" Janet

Anonym sa...

vad roligt!!! Nu har han träffat alla tjejerna. Han ser ut att stor trivas. Jag håller med om hans mage, den är så söt och god:)
Saknar han, men det är skönt att se att han mår sååå bra.
Tack! från "gamla" matte
Krama han från mig!

Anonym sa...

Det var ju roligt att mitt garage (tillverkat cirka 1942 av en riktig möblesnicka<re) kommer väl till pass - om än som lekstuga för katterna!

Partille zoo