onsdag, mars 10, 2010

Kusar och coola katter ...

Red lektion i ridhuset i måndags, och det gick jättebra! M sa, att nu verkade Saga förstå vem som bestämmer, att hon hade respekt för mig nu. Precis som det ska vara!

På tisdagen åkte jag till min lektion på ridskolan och häpnade över att det faktiskt fortfarande var lite dagsljus kvar. Och kom ihåg, att de andra åren när jag lagt märke till att det ännu är ljust när jag ska till lektionen – ja, då har det verkligen varit vårligt ute! Nu, var där hur mycket snö som helst! Men vackert! Fick rida höga Stokkur (1.50 i mankhöjd, vilket är stort för en islandshäst.). Vi fick rida med enhandsfattning (för att säkert hålla balansen i sitsen och inte i tyglarna) och hela tiden låta den lösa armen hänga helt fritt. I alla gångarter! Och det gick jättebra! Säkert för att vi tvingades använda oss mera av sitsen! 2 bra ridpass på två dagar! Nästan för bra för att vara sant!

Och det var det ju! På onsdagen föll trenden lite... Saga var seg och motvillig och jag fick kämpa på, men till slut fick jag igång henne och hon var rejält svettig när jag gick hem! Jag med, men hon var svettigast! Karo–Saga, 1–0. Ridhusgrannen kom in i slutet av passet och vi pratade lite. Hon sa att hon sett lodjursspår i snön! Coolt! Add more cats, som vi brukar säga.

Inga kommentarer: