fredag, mars 26, 2010

Kul med käcka killar

Svåger & son busar vid bäcken.

Men ... vad gör paddorna?

Skäggdoppingmatning & ännu en svåger. Med två söner.

Kusinerna ovan rockornas bassäng.

Benny bläck?

En väldigt röd fågel.

Svågern verkar vara i trubbel.

Är det bara jag eller anställer polisen allt yngre kadetter?

På torsdagskvällen kom svåger och son från Gävle på besök. På fredagsmorgonen tog vi ut dem på en tur för att inspektera hemmanet. Liten solglimt blev det medan unge herr N hittade enormt långa vass-strån som man kunde peta i bäcken och i hästgödsel med. Försöken att följa en pinne från ena sidan bäckövergången till den andra föll av två skäl. Det var för mycket snö på tillflödessidan för att pinnarna skulle vara lätta att få i, och kastade man i dem på andra sidan, ville de liksom inte ta sig uppströms ...

Efter lunch åkte vi till Göteborg och träffade makens andre bror med söner för att göra Universeum. Det var länge sedan jag var där, men det är alltid kul. De äldre kusinerna rusade glatt framåt och ägnade nog mer tid åt att jaga varandra än att kolla på alla fiskarna, men kul hade de.

Vi vuxna uppfattades nog som lite söliga, särskilt när jag och maken blev kvar i "djungeln" för att beundra den ohuggans stora leguanen de hade där. Jag är svag för leguaner.

Så lekte vi på de olika "experiment"-våningarna där jag red på en mekanisk häst. Vill nog hävda att den rörde sig lite hårdare och stötigare än en riktig. Men rätt kul var det. Jag fallerade nesligt på ett körkortsteoritest. Icke godkänd! Ett fel var förstås att jag trodde att bilderna hade med texten att göra, och därför svarade utifrån situationen på bilderna, istället för att bara kryssa i en regel i som inte var tillämplig på bilden. Stackars körkortselever om teoriproven är sådana. Det verkar mer handla om regelrabbel och kuggfrågor än att tänka själv.

Askims-svågern med familj avvek så småningom, och själva blev vi kvar till stängningsdags. En nekad helikopter i presentbutiken i kombination med lätt blodsockerfall föranledde en synnerligen olycklig och arg N som inte repade sig förrän Älvängen där vi köpte smarriga pizzor. Mycket Hawaii slank ner i den lilla magen!

Medan lilleman låg och sov spisade så bröderna regggaemusik in på småtimmarna...


Inga kommentarer: