måndag, november 03, 2008

Vinterhagen - snart helt färdig. Jag är det. Färdig alltså. Helt färdig.

Dimbankar över nejden

Pållarna framför ligghallen. "Vad ska vi med den? Käket är ju här!"

Idag undrade jag om det kanske var så att bäcken börjat frysa till. Det hade den inte - utom i form av den lilla "vinkande is-gubben" nere till höger. Visst är den söt?

Zolly inspekterar mattes höhäck

Idag var det ledig måndag. Nåja, vid 14- snåret gick jag ut för att göra i ordning vår höhäck till rasthagen med den automatiska grinden. En EUR-pall med pallkrage. Snabbt gjort, kan man tänka. Men eftersom vi inte vill att hö ska ramla ner emellan bräderna, sågade jag till och hamrade fast bräder till mellanrummen.

Så riggade jag autogrinden och började sätta upp en autogrind till, varvid jag nödgades slå i en stängseltolpe - ett jobb jag uppenbarligen inte är skapt för! Jag fick den på plats - men maken får nog slå ner den ordentligt... Jag är en klenis!


Pysslade om nipprig Saga och sedan kom maken, så jag hade lektion med honom på Mökkvi! Det gick bra - för oss alla tre!

Verkar inte som pållarna bryr sig om sin ligghall. Såg Mökkvi inspektera den igår, men det var allt. Men - de kanske blir mer intresserade när det blir dimma och drivis och betet är slut. Det positiva är att vi sluppit mocka den ...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka underbara picture Karo.Is gubben,Hmmmm,söt!!Lunchen Karo då kan man bli lite,mmm;)Fattar inte du,,ligghall bara namnet säger ju va det är.Jaa du Karo.Jag et vem som har invigt ligghallen med lite konstiga klumpar,,bläää.K.ps.Kanon blev allt med vinterh,,ligghall,osv,osv.k.