måndag, november 17, 2008

Ett mysigt mail från maken

Denna måndagsmorgon sov jag sött medan maken hade hästtjänst och sedan åkte till jobbet. Själv klev jag upp rätt tidigt eftersom en försäkringsgubbe skulle komma kl 9.00. Jag väntar fortfarande ... (9.54).

Men, jag fick ett trevligt mail från maken:
Imorse när jag gick ut var alla tre pållarna i ligghallen! Saga låg längst in i mitten, Mökkvi låg med rumpen utåt i högra delen och Vicky stod i vänstra delen vänd inåt. Så så var det med den isländskheten :-) Kändes nästan synd att störa dem.Jag tog en hammare och slog sönder isen i badkar och tråg. Termometern på förstukvisten verkade visa -10 men när jag startade bilen stod det bara -5.

Jag har trott att kusarna inte gillat ligghallen! Framför allt att Saga inte skulle vilja använda den. Men nu har de varit där! Alla tre! På en gång! Harmoni! Skönt att ingen tvingar ut de andra!

Var ute en sväng och tittade på dem i kylan. Saga med fullt av vit rimfrost i manen!

4 kommentarer:

Holmarna sa...

Vilken vacker bild man får i huvudet av att läsa Es mail. och rimfrosten i manen. Stor kram till er alla!!!

Annah sa...

Hej Karos corner, det är Cillas lillasyster som skriver. Jag tycker din blogg e så mysig. Kul att läsa om ert liv som "lantisar" och erat underbara hästliv. Ni verkar vara så fulla av kärlek ni du och din gubbe. Vilken härlig grej att flytta ut till landet. Livet är kort och DYRBART. Kram till er från familjen Nordmark/Hultgren i Leksand.

Karos Corner sa...

Hej Cillas lillasyster Anna.
Kul att du också läser min blogg!

Jomän - hästlivet ÄR väldigt najs, utom möjligen de morgnar sydvästvinden står på med iskallt reg n- men det har sin charm med, när man väl kommit in igen ....

Anonym sa...

Mys-Pys/Alla tre i ligghallen.Änligen fattar dom hur skönt det är där inne,eller hur Karo!!!!Gott om plats.GREAT/Ka.