tisdag, november 25, 2008

Ved-ermödor på hemmanet ...

3 kubik ved - nu ska här eldas!

Stackars maken har varit krasslig hela helgen, så även igår på sin lediga måndag. Och eftersom hans fru är så saktfärdig tvingades han köra släpet på besiktning, för annars hade det fått körförbud 1 december. Jag har ju bara vetat detta sedan september ungefär, så varför skulle jag ha planerat detta tidigare?

Och så fick det en anmärkning! DOOH! Nå, det ska väl gå att fixa.

Väl hemma när hästarna var omsedda fanns ingen återvändo. För veden vi fick i helgen och inte orkat stapla i förrådet, staplar sig inte själv! Och eftersom vi var för lata i helgen för att göra detta i dagsljus, fick vi göra det i kalla nattens mörker. Maken levererade i skottkärran, och jag satt i det lilla kyffet och staplade. Det gick rätt geschwint, men jag blev kall och kände att musklerna fick röra sig konstigt.

Trodde jag skulle ha konstig träningsvärk och ryggskott idag. Men det har jag inte!

Ikväll får vi väl stapla resten av veden. Och så måste jag mocka ligghallen ...

Inga kommentarer: