lördag, april 05, 2008

En skottskada på bilen - IGEN

I morse hände det igen. Smällde till i rutan. Och så blev där en liten spricka. Som hade blivit en smula större när jag tog bilen i eftermiddags ... Detta är tredje gången på ett år. Sist gång frågade damen på Stens menande (Stenskott fixar Sten som ett skott - fast nu heter det RYDS):
- Jahaja, du har kört på 45:an?
Det blir törhända rätt många stenskott på 45an nu med alla vägarbeten. Vi borde ha klippkort på Ryds. Vi har ju inte den där försäkringen som täcker självrisken heller. "Det är ju så osannolikt att det ska hända ÄNNU en gång", tänker vi varje gång. Så feltänkt! Om vi tar försäkringen nu, lär det ju inte bli fler stenskott bara för det. Fast det är ju en vinst i sig. Så då funkar ju försäkringen på principen om alltings naturliga störighet. (j-lighet brukar man ju säga, men den sortens ord använder ju inte jag - eller nå't...). Märkligt fenomen, det där.


Efter jobbet plockade jag upp Maken på väg till Askim, där ett par sålde ett billigt badkar på Blocket. Det ska bli vattenkar åt pållarna. Det rymdes precis i bilen, på millimetern. Det skramlade förfärligt på hemvägen, särskilt inne i stan med alla fartgupp, kullerstenar och spårvagnsspår. Med en vass badkarsfront bakom mitt säte ville jag inte göra några snabba inbromsningar. Så lite förskräckt blev jag när någons hjulfälg plötsligt rullade ut framför mig invid avfarten till Olskroken! För ... det var väl inte vår fälg!!!???

Jag dumpade maken i sta'n för han skulle på en "kort" After Work. Nu ser det ut som att Limousineservice (jag alltså) får göra en vända till Skepplanda vid 02.08-snåret... Med badkaret som jag inte orkar lyfta ut själv. Jag har i alla fall tagit ut "the killer bathtub front". Min hämnd kommer på onsdag. Då ska jag ut på After Work...

Nedan: Zollymage, Ronja på verandaräcke och lek-Mozzy med publik ...


Åh, dessa prickiga magar!

Inga kommentarer: