onsdag, april 09, 2008

Ingen gruvlig hämnd ...

Efter jobbet gick jag till Meze på Vasagatan för att träffa två gamla kompisar. Vi satt och tjôta, drack rött vin och åt god mat med mycket vitlök. Förfärligt najs. Men vi är ju gamla och förståndiga, och blev inte så vansinnigt sena. Efter 4 glas vin tog jag bussen hem 21.45, tvärsomnade och vaknade lagom till Älvängen. Rutinerade Älvängen-bussfarare ställer mobben på ringning, för det är lätt hänt att man somnar – en gång fick jag hämta maken i Lödöse...(där de ska ha Sveriges bästa kranvatten). Jag vaknade lagom till Södra Älvängen, vilket gav intrycket att bussfärden hem tagit 10 minuter (fast den egentligen tog 30 min). Perfekt! Limousine-service (dvs Maken med Forrrden) hämtade i Älvängen. Så det blev ingen gruvlig hämnd för min sena hämtning i Skepplanda härom natten.

På ridskolan har vi sett en lapp om att ett chokladdoppat isländskt lakritsgodis finns att köpa i Sverige, bl a på ICA älvängen. Maken hade varit där idag. Jag har tyckt att det inte låter så gott, men de var faktiskt riktigt goda. Sedan? Jag bloggade. Jag borstade tänderna. Gick och lade mig. Somnade ... ZZZNARK!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi var på Mezze för något år sedan och de hade mycket god mat och dessutom vin på flaska till hyfsat pris. Rekommenderas

Partillebo