söndag, april 13, 2008

En mera produktiv dag

Flickorna i fönstret

Våra första vitsippor! (nja, grannens faktiskt...)


Märklig svart svamp (som luktar illa)



Vi på "lilla kullen" (Är jag inte väldigt lik mor min här?)


Växt i mossa. Eller lav. Eller nå't.

I förmiddags svängde en bil upp här. Vi brukar inte få oväntat besök, så vi vart ohyggeligt nyfikna. Det var Franssons som (ja, faktiskt!) hade vägarna förbi. Vi försökte lura in dem på kaffe men med lillflickan sovande i bilen såg de det som bäst att åka hem - men vi fick tvångsvisat dem stallet!

Och nu är det bestämt! Kilanda Marknad är på i år igen! 1a maj skulle jag tro, men jag återkommer till dem som är intresserade! Robotmjölkning, söta kalvar, loppis mm! Maila mig eller kommentera!

Efter brunch målade jag elrummet, insida och utsida, medan maken fick upp en förbluffande mängd stängselstolpar! Efter en promenix på hemmanet i det vackra vädret, tog jag fram borren och satte i lite isolatorer. Så idag har vi varit produktiva. Ronja tillbringade minst en timme borta vid kullen idag och smög på något. Vet inte om hon lyckas fånga något. Hon tar i alla fall aldrig med sig några "presenter" hem. Det är vi glada för. Katter har lite skum uppfattning om vad en bra gåva är.

Nästa söndag ska vi titta på en pålle, vars farfar är halvbror till mamman till en häst på ridskolan! Den senare är en mjuk och fin häst, om än väldigt framåt ...

1 kommentar:

Anonym sa...

Mmmmmm.... robotmjölk.....