måndag, april 28, 2008

Smärtsamt tråkigt!

Ibland måste man klia de små grå ...

Vädret tillät inte direkt målning i stall idag samtidigt som högen "viktiga papper" var läskigt stor, så det var bara att grotta ner sig. IPTK-val (booooring!), kolla räntor på lånet som måste förnyas (suck), kolla att deklarationen stämmer (smärtsamt trist), betala räkningar (blä), sortera viktiga papper i pärmar (stön), kolla att våra nya försäkringar stämmer (gäsp) och sedan se på pålle-annonser (tjohoo!). Bytte också i kattlådan (näsrynk) oh klippte luggen (Hoppsan!).

Nej Mor, jag lovar att inte skicka in deklarationen förrän jag får klartecken! Men nu har jag kollat att allt annat stämmer. Sååå trist. Störiga blanketter. Jag inbillar mig ändå att jag är en hyfsat intelligent person, men jag kan inte se någon logik i alla konstiga blanketter, regler och uträkningar. Det måste vara ondskefulla personer som sitter och hittar på sån't. Jag betalar gärna skatt för att andra mindre bemedlade ska få sjukvård etc, men måste jag dessutom fylla i en ohyggligt trist och märklig blankett - ja där går nästan gränsen. Fast det är ju mycket lättare nuförtiden med alla förtryckta uppgifter.

Jaja, nu är det ett år till nästa gång. I morgon bitti ska vi iväg och titta på pållar!

1 kommentar:

Holmarna sa...

Ja, fy för Sören vad trist det kan vara med papper. Helst när man samlar skräpet på hög. Då blir det så mycket...