lördag, april 12, 2008

"Pappersarbete" hela dagen

I förmiddags var grannen här med några papper som ska skrivas på till vägföreningen.
Det blev bara pyttelite "jobb", men mycket fika framför kakelugnen, som han var avis på. Han är pratglad och trevlig och har haft anknytning hit länge, så han vet allt om alla. T ex att gula huset vid vägen upp hit slutligen är sålt, till en familj där mamman och dottern har varsin häst, och de planerar att ha en paddock intill vårt, mitt framför grannens.

Han visste inte riktigt vad en paddock var utan oroade sig för en stor byggnad när jag försäkrade att det bara var som en fin hage, där man rider. Låter intressant för oss, att ha en stor paddock så nära ... himla najs med hästfolk. Nu är vi snart 4 hästgårdar här!

Har idag skickat ut offertförfrågningar på sommardäck till Volvon & släpet. Det blir väl dyrt. Särskilt som släpets vinterdäck också är lite dåliga enligt besiktningen...(dock utan anmärkning), så jag får köpa nya sådana också. Det är ju ett enaxlat släp, gudbevars.

Har också lusläst hästannonser och tagit kontakt med lite häst-säljare. En häst var redan tingad även om säljaren tyckte att våra "omständigheter" & planer lät väldigt bra! Man vill ju att de ska VILJA sälja sin pålle till en. Får se om det blir någon provridning snart ...

Det var för kallt att måla idag, och till och med lite snö i morse! Så det blev inte mycket gjort ute idag för min del. Men himla skönt att fått tagit tag en massa svårt försummad "pappersexercis" inne. Tog nästan hela dagen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Syster!
Jag har fyra fina vinterdäck, som jag hade till Volvon! Kanske att de kan passa till hästtransporten! Jag ska kontrollera dimensionen.
Purr Syster