måndag, mars 31, 2008

Nu har det hänt - ett grått hår!

Vet inte om det var barnpassningen i helgen som utlöste det. Eller katternas duster därhemma. Men igår hittade maken ett grått hårstå på mig! Grått i hela sin längd! Hur kunde det bli det, det är ju säkert 30-40 cm långt! Var det grått hela tiden borde vi ju upptäckt det tidigare, eller gav det bara plötsligt upp och grånade till? Nu vet jag systern blir glad - hon fick sitt första grå vid 25 års ålder och har alltid varit lite avis på mitt "ungdomliga" hår. Jag hann i alla fall bli 42 ...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu får du börja rycka dem, ett i taget!!!

/Per

Anonym sa...

NU BLEV SYSTER GLAD! ÄNTLIGEN! Jag måste erkänna att det har varit lite surt, när jag själv har så många grå strån att de inte ens går att räkna längre!
Magnus kommenterade nyheten med:
"Hon börjar bli gammal hon med..."
Kram på dig Syster!

Holmarna sa...

Ja, det är ganska sent! Vet ej om jag har nå´t grått strå. Bleker ju det iblnad... Om ni ska vara barnvakt igen så tar jag med mig ett paket hennarött för hemfärgning... Kram på dig!

Anonym sa...

Hihi, ja husdjur och barn kan man sannerligen få gråa hår av. Men oroa dig inte, ETT strå kan man ju raskt rycka bort det blir värre sen...
kaneli