onsdag, april 23, 2008

Utetur med "Galopp-Begga"

Idag på ridlektionen hade vi bestämt att vi skulle rida ut allihopa. Jag fick Begga. Förra lektionen sa vår ridlärare att "hon blir pigg ute", och idag när jag berättade för mina ridkamrater att det var henne jag skulle ha, himlade de med ögonen och sa "jasså, Galopp-Begga!". Och så fick man höra om gårdagens incident när hästen galopperat förbi alla andra med en skrikande ryttare på. Lite nervös blir man...

Men det var perfekt väder och en vacker lågtstående sol sken in på vitsippsbackarna i skogen. Och Begga var visserligen pigg i galopperna, men helt hanterbar. Jag visade tydligen ett "tydligt ledarskap" sa ridläraren! Bra det, men det hade jag ingen aaaaaaning om. Väldigt trevlig pålle faktiskt. Så turen gick utan incidenter, och så fikade vi lite innan vi gav oss hem. För att plåga Zolly med antibiotikan. Och rengörig av sår. Men sedan fick hon lite Whiskas blötmat som tröst. Det tyckte hon om, fast hon slafsade mest i sig det såsiga och struntade i bitarna. Dem fick Ronja sedan - hon är inte så kinkig utan länsade fatet. Städade huset. Boooring! I morgon (eller snarare idag) ska vi ha vägföreningsmöte här hos oss! Jag är avgående ordförande! Nu ska jag sooooooova!

Inga kommentarer: