måndag, mars 03, 2008

Vårdag







På lördagen åkte jag och Kaneli-kompisen till Floda för att träffa ägarna till våra forna medryttarpållar! Ett tag åkte vi där två gånger i veckan! Nu är det ju nog 2-3 år sedan, så det kändes lustigt att köra i alla de välbekanta kurvorna så här långt efteråt. Och precis som då var där lite snö i branta backen och harar som sprang över vägen när vi åkte hem igen. Det var hur som helst himla trevligt, vi bjöds goda mackor och smarrig paj med vaniljsås (fanns det ett nobelpris för mat torde vaniljsåsens uppfinnare få det!) och så pratade vi HÄST! Himla najs! Vi beslöt att inte låta det dröja så länge till nästa gång - precis som vi sa förra gången .... Jag kom hem på kvällen till ett tomt hus för maken övernattade på Brännö efter en trevlig vinkväll med bror och far. De kan få ha det lite mysigt utan oss fruar tycker jag! Själv mölade jag ostbågar framför Tvn, medan katterna i tur och ordning intog mitt knä. Myyyys!

På söndagen blev det soligt och fint! Som gjort för en fotografisk expedition (därav bilderna). Som synes är jag synnerligen fascinerad av den stolliga laven med små "plattor" på. Tänk vad naturen hittar på! Fick rensat under halva stängslet så att jag kunde få dit undertråden. Inköp av någon slags röjsåg känns lämpligt ... På kvällen kom maken hem, båda var vi lite fysiskt trötta, han av trädgårdsarbete och jag av stängslingen.

1 kommentar:

Holmarna sa...

Åh vilka fina bilder fotograf där!!
Stora kramar från mig!