söndag, mars 23, 2008

En solig Påskafton!





"Varför ska jag ut och trampa i kall snö när jag kan slappa härinne", undrar Mozzy.


Äntligen! Vackert väder, snö och LEDIG! Lunchen blev korvgrillning nere vid stallet, där vi kunde äta i ligghallen i skydd för den arktiska vinden. Så vackert! Så ljust att vi fick kisa mot solen när vi avrundade med kaffe och bulle (än en gång gråter dietisterna). Så gick jag på "expedition". Ända till den bortesta änden på hemmanet. Det är där man inser att det är rätt stort ändå! Ronja följde med mig vart jag gick med korta avbrott. Hoppade över bäcken, rusade upp i träd, galopperade omkring och var allmänt stollig. När min runda nästan var slut kom en tofsvipa och landade i paddocken! Den pickade omkring där ett kort tag innan den flög iväg. Tror aldrig jag sett nå'n förr, bara på min pedagogiska fågelaffish jag hade hemma på flickrummet!

På aftonen åt vi vid "farmors bord"i vardagsrummet, dagen till ära, med en eld i kakelugnen och vitt vin till laxen. Några fyrverkerier syntes långt bort. När vi ätit gick vi upp med vinet till takkupan, och satte oss där och beundrade snölandskapet i fullmånens sken!

Inga kommentarer: