måndag, mars 03, 2008

Var är min guldstjärna?

När man var liten och var hos tandläkaren och var duktig, fick man alltid en guldstjärna! Varför får man inte det längre? Idag fick jag dock mycket beröm för att jag hade så rena tänder!!! Jag blev tämligen förvånad - jag byter tandborste alldeles för sällan. Fast jag undviker förstås brygg-kaffe - dels är det inte lika gott som riktigt espressobryggt kaffe, dels tycker jag att det missfärgar tänderna illa fort. Märkligt det där. Här hemma använder vi en sådan där Bodum-kanna med sil, och det missfärgar inte heller tänderna. Frågan är om det är det kokande vattnet som gör skillnaden? I bryggaren kokar ju aldrig vattnet. Hmmm ... it's a mystery.

Det blev hemmakväll framför TVn med ostbågarna igen - maken var minsann ute och svirade med jobbet! Och snart ska limousineservice hämta honom i Älvängen - dvs jag ...

1 kommentar:

Anonym sa...

Du får en guldstjärna av mig!