lördag, mars 15, 2008

Stängelbestyr i växlande vårsol





Idag kände jag mig frisk, fast insåg efter dagen slut att man är rätt "slitt" ändå. Maken satte upp åskskyddet i stängslet, satte i jordspett och grävde litet i lilla grönsakslandet, medan jag drog stängseltråd. Tråden ligger ungefär som på en trådrulle. Men mitt i mitt tråddragande lossnade "botten" på rullen så en massa tråd där lossnade och snart blev en enda stor trasselhärva i vilken jag, diverse sly och annan tråd obönhörligt fastnade. Bestyr! När maken och jag änligen rätt ut den tog vi oss en fika på bänken i ligghallen. Rätt skönt men lite svalt om rumperten var det, så jag reste mig snart för en fotografisk expedition. Hittade pyttesmå vita blommor på kullen (översta bilden). De andra bilderna är också från vår lilla skogskulle där allehanda lövträd, stolliga lavar, mossor och annat växer. Fast knoppen till höger på dubbelbilden, som jag tycker påminner om ett fågelhuvud, växer på vårt päronträd nere vid huset!
Sedan gick jag in och lagade paj med älg och fläskfärs och en massa torkade trattkantareller! Men ujuj vad jag är trött nu!


Inga kommentarer: