måndag, mars 17, 2008

Värsta vintern - efter värsta vårdagen



Hmm, igår när jag pillade med mitt stängsel blev jag tvungen att ta av jackan för jag blev så förfärligt varm. Idag när jag vaknade var allt täckt i 7 cm snö! Men jag älskar ju snö, så jag är rätt glad - känner att jag har blivit snuvad på en vinter i år. Det tog dock sin rundliga tid att skrapa fram bilen, väl gömd i bullig snö - lite som en semla. Nu var man glad att vi inte bytt till sommardäck ännu - särskilt som "vår" gata var lindrigt plogad i morse ... Nu är det bara att hoppas att det ligger ett tag.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Själv har jag inte bytt till vinterdäck än, men verkar bli tvungen nu när vi skall åka till Öland över påsk...

Man vet aldrig vad som händer i det småländska höglandet!

Anonym sa...

Snacka om att bli förvånad när man klev upp på morgonen och tittade ut och såg all snö! Som sagt en jätteskön vårdag ena dagen och en kall vinterdag nästa. Kissarna blev också något tveksamma när de skulle skutta ut och hejdade sig i dörren, men efter viss tvekan kom de iväg. Dubbdäcken är på än som tur är. De behövdes!
Superfina kort du tar!
Kaneli

Anonym sa...

Hej!
Japp, snopet värre med snön just när man börjat få vårkänslor.
Christer bytte till sommardäck så sent som kvällen före snöfallet. Det var bara att byta tillbaka på morgonen. Nästa gång kollar vi nog väderprognosen innan däckskifte...

En fråga: Vad har du för kamera? Dina bilder av livet på landet är alldeles underbara.
Ha det fint.
/Linda

Holmarna sa...

Per har nu bytt till vinterdäck. Vio åker ju till mammas Öland imorgon. Ska bli så kul. Tryggt med däcken också. GLAD PÅSK till dig, Erik och kattorna!!!

Anonym sa...

Hade också bytt till sommarhjul fär en vecka sedan p g a resa till Skåne och Danmark. Partille fick ca 15 cm snö uppe i bergen.

Glad Påsk
Partille Zoo