fredag, mars 14, 2008

Red alert! Red alert! We're out of coffebeans!




Överst: visset gräs innan solregnet.
Mitten: våren ÄR på väg!
Underst: växlande växtlighet på kvist.

Efter två dagars ynkande och slit på jobbet med en påstridig förkylning, men nu med avklarade plikter, tillät jag mig vara hemma idag. Ett bra drag, visade det sig. När jag vaknade efter makens avfärd till jobbet var jag huvudvärkig och snorig som vanligt. Sov till 11 och märkte genast att rinnsnuvan bedarrat! Sååå skönt! Jag är trött idag, men absolut på bättringsvägen. Njöt lite av det vackra vädret medan dammsugaren släpptes lös i badrummet och en fryst fiskgratäng färdigställde sig i ugnen. Lantluften gör susen för mina uttorkade slemhinnor. Bara en upprörande incident idag - när jag skulle göra kaffe insåg jag att kaffebönorna nästan var slut! Krissituation! De räckte dock precis till så mycket kaffe att mitt medicinska behov av kaffe kunde tillfredsställas. Så det vara bara att ringa maken och kräva åtgärd - jag, min stackare, är ju sååå sjuuuk ... min bräckliga person tål knappt sådana nödsituationer ... (eller nå't)

Inga kommentarer: