måndag, juli 04, 2011

Trollhättan – Town of the tusen trafikplatserna

Bastardsvärmare.

Stilton.

Min syster åkte in till sta'n med maken på morgonen, för jag hade ju ledig måndag. Och sov därmed lite längre. Ett uppdrag denna dag var att åka till Bortom Trollhättan och hämta 5 säckar Camelia kamelidfoder. Det tillhör liksom inte standardsortimentet i djurfoderbutikerna...

Så jag åkte iväg efter min lunch. Jagade Bankomat och fann en i Lilla Edet. Varför har de inte Bankomat-skyltar vid vägarna? Massa små hålor längs vägen, som verkar sakna Bankomat.

När jag hämtat fodret och skulle på Shopping Spree i Trollhättan (Granngården) blandade jag ihop köpcentret på andra sidan bron med Centrum. Så jag kom ju fel och irrade runt i de tusen rondeller som finns i Trollhättan. Varje gång vi åker dit, finns där en ny rondell! Några är riktiga, några är gigantiska, några så små att man knappt märker dem, och några tillfälliga i och med arbetena på 45an. Däremellan finns ett otal trafikljus. Till slut kom jag rätt, och köpte hästprylar och bunkrade mat på ett gigantiskt ICA Maxi. Viss trötthet infann sig...

På aftonen höll maken lektion med mig på Mökkvi i vår paddock. Det gick bra! Medan vi höll på kom en kille och presenterade sig som arvinge till en bortgången granne. Han berättade att de höll på att göra i ordning farbroderns tomter och ställde frågor om våra tomtgränser och om våra "knepiga djur". Men han verkade trevlig och gullade lite både med Mökkvi och katterna.


Inga kommentarer: