torsdag, juli 28, 2011

Besök och besök – alltid kul!

Min kompis "Virak" och jag har känt varandra sedan jag var 14 – och det är ju ett tag sedan! Typ 32 år...)

Min kära svärmor flyttade till Gävle i våras – allt gick ganska fort när det skedde så man hann liksom inte med mentalt. Plötsligt hade hon bara flyttat från sta'n! Hur som helst kom hon på besök igår. Jag jobbade ju, så hon och maken fick sig några timmar på hemmanet att titta på djuren och naturen. När jag kom hem fixade jag lite kvällsvard som vi åt på uteplatsen, drack rosé och njöt av kvällen. Det var kul att hon kom förbi och vi fick höra att hon trivdes bra i Gävle.

På morgonen körde jag henne till Saltholmen, där hon skulle vidare mot Brännö, medan jag åkte till jobbet. En ganska stillsam dag så jag åkte hem lite tidigare. På en lunch igår med gamla kompisen "Virak" med familj; lilla dottern V på
drygt 2 år och hennes pappa, bestämde vi att de skulle komma ut hit idag och få se alpackorna, så vid 20-snåret dök de upp efter att ha städat i en dammig lägenhet hela dagen.

Vi började med att titta på djuren. Den lilla var väldigt nyfiken på katterna som dock inte var intresserade av närmare bekantskap. Hon blev dock lite skraj inför de stora hästarna och alpackorna som kom fram nyfiket. Det blev kvällsmat på uteplatsen igen, men kaffe inomhus sedan det började bli kyligt. De åkte hem när lillatösen började bli lite övertrött.

Det är mysigt med besök!

Inga kommentarer: