onsdag, juli 06, 2011

Bromsar, barn och bollar

Hemkomst.

Heeej, Mökkvi!

K'achta & Misk'i tycker bollen är spännande. Men liiite läskig.

Folk och fä i alpackahagen.

Med vårt besök på middag hos en kompis i sta'n, passade maken och jag på att ta en ridtur efter jobbet, innan de kom hem. Tyvärr var det rätt många bromsar och hästflugor ute, så det var inte läge för att stanna och prata med grannar på vägen.

Hatar verkligen denna värme som plågar både folk och fä med värme och stickande, äckliga insekter. Tror inte några däggdjur gillar sådan här hetta utom en del stolliga svenskar (som för all del kan vara trevliga ändå), Florida- och Kalifornien-bor.

Synd man inte kan ta med djuren till en sommarstuga på Svalbard, men de skulle väl bli isbjörnsmat där.

Jag red bara N-rundan eftersom Saga hade "gymnastiksko" på, medan maken red den längre klätterrundan. Vid min hemkomst var svågern med barn återkomna, så barnen hjälpte mig med djuren.

1 kommentar:

Anonym sa...

M och jag får plocka fästingar från våra lekamen nästan varje gång vi varit på tomten. Det finns gott om rådjur i området, så vi misstänker att det har med saken att göra. Flygfän är vi tack och lov en aning mer förskonade från. Och så naturligtvis: helvetesjävlaskitvärme! /Vev