lördag, juli 02, 2011

Syster på besök!

Många vackra små blåvingar har vi på hemmanet. Och tittar man i nederkant lite till vänster, så hittat man en lustig liten insekt.

Parucha var skeptisk till syrran, tills syrran matade henne med äpple...

Systrar!

Ännu en tokvarm dag och vi fixade lite inför min systers ankomst. Vid 16.50 stod jag i Älvängen och hämtade henne vid bussen. Nästan var gång jag besökt min syster i Uppsala, i alla fall de första åren, var det första vi gjorde att åka till Gränby Centrum och handla mat! Så i traditionens anda tog jag med syster till ICA och fick därmed korgbärarhjälp.

Väl hemma blev det inte husesyn, men "djursyn", och hon fick träffa alpackorna första gången! Först var de lite skeptiska, men lite äppelbitar renderade syster en hög acceptans bland kameliderna!

Så blev det grillkväll med onödigt tjock jacka. Vill inte riskera att bli kall nu när jag just varit krasslig, även om det lockar att äntligen kunna sitta och frysa lite efter en het dag.

Inga kommentarer: