onsdag, juli 20, 2011

Ensam på kontoret ...



Flygmyror! Så jobbiga!

På måndagsmorgonen åkte vi in till Göteborg och släppte av mor och far
vid Centralen, någon timme innan deras tåg skulle gå. Vi åkte till våra jobb. Vi har egentligen semesterstängt på vårt kontor, men eftersom vi har kunder som behöver originalare, jobbar jag "som vanligt", fast 100%, fram till den 3e augusti. Det är förstås lite ensamt när ingen annan är där, fast på måndagen dök tre arbetskamrater upp vid olika tillfällen och avrundade lite saker, så lite sällis fick jag!

På tisdagen började maken sin semester, så nu får jag åka ensam in till stan varje dag. Då blir det högsång till CD-spelaren! När jag kom hem var både make och Mökkvi borta, så jag anade ett samband. Jag pysslade lite på verandan då jag hörde hovtramp, men det var T som kom och hälsade på, och visade upp sin nya, fina sadel! Den verkade väldigt skön och såg ut att passa pållen bra! Och T! Medan vi pratade kom maken hem efter en klätterrunda. T frågade om jag skulle rida, och det borde jag ju, så jag klädde snabbt om och gjorde i ordning Saga, och snart gav vi oss alla tre ut på en F-runda. Tyvärr har vi tidigare tvingats rida en bit på en åker (vi har noga hållit oss i kanten, men bonden blev sur ändå) eftersom skogstigen bredvid varit igenvuxen och förra året även hade ett jordgetingbo, men nu hade T röjt upp stigen, så där gick utmärkt att rida! Nu kan inte bonden säga något!

Saga var ovanligt seg, så galoppen uppför backen gick bara på fjärde växeln. Hon drar ändå ifrån de andra, men galoppen var kortare och mera kontrollerad än vanligt. Men det blev en härlig tur!

På onsdagen var maken och Mökkvi ute igen. Men när de kom tillbaka red maken min Saga i paddocken, och jag fick vara instruktör! Dock fick jag göra ett avbrott och rusa in och hämta min sommarjacka med huva. Inte pga regn eller kyla, utan för att flygmyrorna svärmade runt mig, uppenbart förälskade i min grå tröja! En flög in i örat på mig! Så påträngande kryp!

2 kommentarer:

ylle sa...

Flygmyror är inte roliga! (är några stickande insekter det?)
Spottest, kanske kunde införas på människor också *fniss*

Karos Corner sa...

Hihi, det hade sett något ut – om man spottade på var karl som närmade sig, som man inte var intresserad av! Risken är förstås att det hade skrämt bort dem man VILL ska närma sig ...