lördag, juli 30, 2011

Stekande sol och syll

Slappisar.

Frugan förborrar. Jomän, jag vet att jag har en påfallande bonna-bränna på armarna!

Sawila kollar att maken inte slarvar.

Burgare och kall öl – because we're worth it!

Det var tokvarmt idag!
Så vi höll oss i stort sett inomhus till 16-snåret, då det börjar bli skugga nere vid alpackastallet. Maken började slita med skarvningen av syllplanken medan jag borstade grunden ren från överflödigt murbruk och förborrade hålen inför att maken skulle sätta i de stora lättbetongskruven genom syllen ned i grunden.

När vi bara börjat dök grannarna upp, de som vi köpte tomten av en gång. De har varit nyfikna på alpackorna, så vi har sagt att de får komma ned och kika på dem. Så de fick följa med in i hagen när vi matade alpackorna så de kom nära. Frun i familjen är väldigt sugen på alpackor...

När de åkt jobbade vi på, särskilt maken som sågade syllöverlappningarna för hand. Det fick bli en humörboostande fika mitt i. Men himla bra blev det! Min make är min hjälte!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var roligt att läsa artikeln om alpackor i GP i dag måndag. Mycket i artikeln liknar ju hur ni har/har haft det

Hälsningar i värmen

Partille Zoo

Anonym sa...

Ska ha Theo en vecka i Sept då tänkte vi ta museet i Lödöse

ylle sa...

Härligt att komma vidare i bygget- trots värmen! Duktiga ni!