söndag, juni 05, 2011

Spänd väntan på Sawila i stekande sol och svalkande vind.

Mor och dotter!

Puss, puss!

Bygget fortskrider sakta men säkert.

En alpacka-kompis skrev på sin blogg att när det var hett ute gillade hennes alpackor att bli duschade! Så jag var ju tvungen att testa. Sawila nappade direkt! De andra var mer tveksamma.

Alpacka-bukett!

Maken var uppe tre gånger i morse och spanade efter om Sawilas föl kommit. Men hon går bara och betar. Igår såg vi hur hela magen böljade när fölet rörde sig, så vi trodde nästan den skulle komma idag. Vill gärna att hon föder dessa dagar när vi båda är hemma. Jag har lovat henne mer kraftfoder så snart fölet kommer, men näädå, hon betar bara vidare.

2 kommentarer:

ylle sa...

Hoppas att Du förlåter mig, men jag knyckte det urgulliga fotot på duschande Sawila och lade in på min blogg..... kram

Karos Corner sa...

Det är helt OK. Ylle! Jag fick ju idén från dig!