torsdag, juni 16, 2011

Och pållarna ryckte till ...

En liten rymling.

Mingel i alpackahagen.

Flickorna!

Vardagarna är långa ibland! Först jobbar man hela dagen. Vid 18-snåret kommer vi iväg hemåt. Idag fick vi storhandla på vägen, så innan vi kom hem blev klockan 20.00. Dags för pållarnas motion!

Hästarna var uppställda i stallgången medan vi ryktade och kratsade hovar, och plötsligt ryckte båda till rejält! Jag trodde förstås att det var Mökkvi som stökade, och maken trodde att det var Saga. Märkligt. Så gick jag mot stalldörren för att hämta något, då jag plötsligt såg – en liten brun alpacka springa förbi utanför stalldörren!

Där ska de inte vara! Så vi gick ut, och jag ställde mig vid de 5 hästgrindarna vi har som tillfällig grind till alpackahagen. Den understa tråden sitter faktiskt ganska högt, så vi misstänker att den lilla bruna rullat sig eller något och bara råkat komma ut på fel sida stängslet! De vuxna alpackorna och K'achita hummade skeptiskt och lite oroligt, och lilla bruna ville förstås in till dem igen. Hon är ganska tam. Så hon kom fram mot mig, jag tog tag bak i nacken och lyfte de elastiska grindarna, så jag kunde "slänga in" henne på rätt sida! Sedan sänkte vi trådarna. Och satte för lastpallar. Nu ska det förhoppningsvis inte bli fler små incidenter ...

Vi red en trevlig klätterrunda och skötte allt kring djuren och gick sedan in för att göra kvällsvard och se – då var klockan 22.30! Så det blev (som vanligt) sen kvällsmat, sent kaffe och sedan läggdags vid 1-snåret! Continental style!

Inga kommentarer: