fredag, juni 17, 2011

Misk'i!

Märkligt nog är pållarna ganska lätta att fösa ut ur "goa beteshagen".

Vårt lilla sommar-moln K'achita.

Hon ska heta Misk'i! (söt!)

Sällan har väl en fredag varit så efterlängtad! Vi åkte direkt hem från jobbet, skötte hästarna i hagen medan vi bytte vatten till dem, vägde K'achita som nu väger över 12 kilo och nu behöver vi nog inte väga varje dag längre. Utan bara lila Misk'i. Som ganska exakt följer K'achitas viktkurva, även om hon föddes tyngre.

Så idag kunde vi äta kvällsvard redan vid 20-snåret! Och hann med lite pyssel innan vi lade oss! Som att blogga, vilket jag vet att jag gruvligt försummat...Heltokigt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Verkligen heltokigt! Här har jag fått vänta en evighet innan jag fick se nya underverket Misk'i. Men snart får jag se dem på riktigt!
Syster