torsdag, juni 23, 2011

Halvdag på jobbet här hemma.

K'achita

Misk'i

Idag jobbade vi halvdag på jobbet. Och eftersom det varit lite lugnare på sistone, beslöt jag att ta ledigt, eller jobba hemifrån om det knep. Och med några inkommande akutjobb under onsdagen, knep det – det fick bli till att jobba hemifrån.

Så under onsdagen gjorde jag alla jobb jag kunde, så färdiga det gick och skickade för slutgodkännande.

I morse 8.30 satt jag redo att leverera, eller göra eventuella justeringar i dessa jätte-brådis jobb. Väntar en timma. Två timmar. Tre timmar. Visserligen är jag ju hemma, men jag måste ju kolla min mail hela tiden, vara uppkopplad, så jag kan inte utnyttja tiden till något annat.

Kl 11.56 får jag korr på några annonser. Kl 12.20 korrektur på akutjobbet! Gjorde justeringar och skickade nya korrektur – men fick inget omedelbart svar. Skulle sluta kl 13.00 egentligen, men fick ju inga svar. Först 14.00 gav jag upp och skickade materialet till nästa instans (som också skulle kunna göra textkorrigeringar vid behov) och gick hem. Hatar när det blir så – att först sitta standby utan att ha något att göra, och sedan få jobba över. Hoppas Kundén får betala för den tiden!

Tur man har sina söta alpackor att glädjas åt!

Inga kommentarer: