onsdag, juni 29, 2011

Bara lite till...

Man får droga sig, så man orkar...

Vaknade med en huvudvärk av episka proportioner och var tokhes. Knappt så jag hördes när jag ringde till jobbet och sjukanmälde mig. Men jag behövde bara presentera mig för att de skulle förstå mitt ärende...

Maken var också dålig, och vi var två ynklingar som hängde framför TVn och sov om vartannat. Denna kväll var det ju ridkurs. Och med våra förkylningar borde vi ju inte rida alls! Men man måste ju vara ett visst antal för att det ska löna sig för instruktören att komma ända hit från Uddevalla. Och man vill ju inte ställa till så kursen inte blir av för alla de andra. Och inte hade jag hunnit få tag på någon hovslagare...

Skam den som ger sig. Kl 17.00 gick vi ut, preppade med TREO, Berocca och Esberitox ,och därmed någorlunda pigga, och lastade utrustning och hästar. Vår lastträning har gett resultat – Mökkvi krånglade bara lite och Saga gick rätt på! Utan linor! Saga fick ha sin boot, sin"gymnastiksko" på, istället för sin tappsko. Och det gick riktigt bra! Sist jag använde en sådan blev hon lite snubblig, men jag kanske lyckades få på den bättre denna gång.

Så vår lektion gick riktigt bra, och vi fick båda beröm! Men i slutet tappade jag orken och instruktören märkte det, så vi avrundade när jag gjort en sista kraftansträngning och fått det rätt en gång till. Hon hade fått veta att vi var krassliga och hettan tar ju på både folk och fä, så det var väl läge att ta det lite lugnt. Och lektionen var ju ändå slut då.

Lastningen hem stötte på lite motstånd, men bara lite. På 5 minuter var hästarna lastade och vi körde hem och släppte dem på goa, gröna hagen, så de ska koppla ihop släp-åk med trevligheter. Lite djurskötsel senare sjönk vi ned helt utmattade i soffan framför Midsomer Murders. Man märker att man inget orkar när man är krasslig. Men vi klarade vår ridkurs! Men det var nog bara för att vi sovit och vilat hela dagen! När vi nu "sänkte garden" framför TVn, överrumplades vi åter av matthet.

3 kommentarer:

Ullabritt sa...

Hörni, var litet rädda om er, ridkurs är väl ändå inte viktigare än hälsan? host host
Ni har missat ZYX (för onda halsar) och Enchinagar (outstanding för att mota förkylning i grinden!) plus C-vitaminbrus (dito)
Krya på er nu! k ram

Ulla-Britt sa...

Enchinacea menade jag förstås!

Karos Corner sa...

Tack för omtanken! Hälsan ÄR viktigare än en ridkurs, men vi behövde ju bara skärpa till oss i ca 2,5 tim, sedan kunde vi vila igen. Så länge man är feberfri är det nog inte så farligt. Nu har förstås jag nästan aldrig feber, ens när jag känner mig jättesjuk...