måndag, juni 27, 2011

Alpackorna tycker det går lite långsamt...

Förberedelse för rullning.

K'achita!

"Vad gör ni?"

De vuxna tycker arbetet med ligghallen går lite långsamt.

Vi skulle åkt till Trollhättan, hämtat kraftfoder och passat på att turista i Trollhättan,
när leverantören ringde och sa att fodret var restnoterat och skulle komma nästa vecka.

Så vi stannade hemma och slet med grunden till alpackastallet istället. I solen och värmen. Med, tyvärr, halsont och huvudvärk. Båda två. Alpackorna kommer fram ibland och nosar nyfiket på bygget och på våra grejor. Inspekterar att det görs ordentligt, tro? Hur som helst blir det väldigt svårt att komcentrera sig på bygget, då.

Framåt kvällen fin-red jag lite i paddocken inför vår ridkurs på onsdag. Och avrundade med lite trav och tölt på grusvägarna runt om här. När jag kom upp för galoppbacken var T på Smætla där! Så vi gjorde sällskap upp till skogsbrynet med den långa fina traktorvägen, där vi satte av i galopp, och i Sagas fall, även pass! Hej vad det gick! Lite skräckblandad tjusning är det. Jag kan kontrollera farten, men är inte helt säker på att jag kan få helt stopp på Saga när hon blir så där på! Och så går det ju så fort! Men skoj är det!

Tillbaka på grusvägen fick hon lugna sig i skritt tillbaka, när T såg att hon tappat en sko, så jag klev av och ledde henne hem. DOOH! Det är ju ridkurs i övermorgon!
Har inte tid att bli sjuk, har inte tid att bli sjuk... och var få man tag på en hovslagare så snabbt?

Inga kommentarer: