torsdag, maj 19, 2011

Med en skottskada mot equiterapeuten

Stenskott på rutan :-(

De hävdar att de aldrig någonsin får mat.

I två dagar har jag arbetat som en tok för att få färdigt olika projekt på jobbet med kort tid. Och denna dag hade jag precis hunnit klart, så jag kunde ge mig av kl 15.00, med gott samvete men med lite stress "i bagaget".

Väntan på bensinmacken på gösarna som tvunget ska tanka bensin vid de få etanolpumparna och sedan sitta och fundera i bilen i 300 år innan de kör, utan att bry sig om att folk köar för att få tanka, tillsammans med köerna på tillfarten vid Ullevimotet där ingen vill släppa fram den andre, fastän allt löper mycket lättare då, gjorde mig ju inte mindre stressad. Så jag hoppade högt när jag såg en projektil komma mot vindrutan och det small till rejält! Men det blev bara ett stenskott i rutan. Blir nog fjärde rutan vi får byta sedan vägarbetena började...

Men jag hann hem lagom för att borsta pållan någorlunda och gå iväg till Isis-grannen där en equiterapeut tittade på deras häst och sedan skulle titta på Saga och hennes svullnad. Fast Saga är ju mycket bättre nu! Equiterapeuten sa inget om svullnaden (som knappt märks), men tog loss en del spänningar bak och i nacken, så när hon var klar stod Saga och var alldeles slapp och avspänd!

När hon åkt fick jag beundra grannens nya fina paddock innan jag gick hem med min Saga och hade gräsänkakväll med film och ostbågar – för maken var på konferens i Tranås!

Inga kommentarer: