torsdag, maj 26, 2011

Hektisk vecka

På vårt produktionsmöte på jobbet i tisdags, konstaterade vi att vi hade att göra men att det ändå var ganska lugnt. Det ska man inte göra. Plötsligt ramlade ett flertal akut-annonser, akut-edr och akut-presentationer in och stal tid från vad vi planerat att göra, så det blev hets med det också.

Och jag som planerat vara ledig på fredag ville ju inte lämna något ogjort efter mig! Men jag lyckades ganska bra, och blev klar med allt jag kunde bli klar med. En broschyr kunde jag inte lämna på tryck för den var inte slutgodkänd av kund, men allt grovarbete var klart, så den var så gott som färdig och borde inte kosta någon annan så mycket tid.

Så lite försenad knackade jag på hos svärfar i Örgryte, där han och sambon bott sedan några månader. Där satt redan maken med ett glas vitt vin och lite aptitretare och trivdes, varmed jag fick nöja mig med cider till maten. Men cidern var jättegod, liksom maten! Det var trevligt!

Så körde jag hem i regnet. Med alla vägarbeten och allt regn speglas alla trafikskyltar, varningsskyltar och ljus i den svarta vägbanan och pölarna, så man ser knappt vart man kör eller vart vägen tar vägen i de skarpa kurvorna där det är trångt mellan betonggrisarna. Med vatten i de slitna spåren på vägen och stora "sjöar" här och var på de gamla delarna av vägen, är man alltid rädd för vattenplaning, så det tog sin lilla tid att köra hem. Och då fick man ta hand om djuren. Pållarna fick stå inne och torka upp. Och ute var det regn, regn och åter regn.

Inga kommentarer: