torsdag, maj 05, 2011

Konferens!


Kl 8.00 avgick båten till Frederikshavn, och då satt vi redan i konferens på färjan. Vi åt sedan smarrig lunchbuffé och tog för oss vid självbetjänings-mjukglassmakinen! Mycket kolasås och chokladströssel fick det bli! Vi taxfree-shoppade lite och var snart framme. Gick till hotellet Scandic The Reef och lämnade vårt bagage innan vi cyklade iväg mot lunchrestaurangen. På vägen stannade vi vid en rastplats invid en vit strand med klitter, drack öl och hade det bra en god stund, innan vi fortsatte fram till lunchrestaurangen och åt oss tokmätta!

Väl tillbaka var det dags att besöka hotellets badland. Det var ganska litet, med en sval pool där det ibland blev "oväder" med regn och blixtar och höga vågor, och en lång, mörk rutchbana jag inte vågade mig på. Men mest satt vi fördelade i olika bubbelpooler och "långkokade" medan vi villigt vin-marinerade oss själva
och jag blev en smula häcklad för min ståtliga bonna-bränna... När det var dags för förfest i "sviten" var vi sålunda slappa och fina.

Vi åt på en restaurang intill hotellet med jättegod mat. Två ganska stora fina snidade trätjurar konfiskerades av förfriskade arbetskamrater, som dagen efter gick och återlämnade dem, mottagna av skrattande personal som inte märkt att de var borta!

Efterfest i "sviten" som tydligen höll på till 3.30, men min rumskamrat och jag var i säng vid 1-snåret, med många glas vin innanför västen. Jag vet inte om det är något danskt, men hotellrummet var alldeles för varmt, och jag tycker jag råkat ut för det flera gånger förr just i Danmark. (Motsatsen är Asien där alla verkar tycka att 15 grader plus i sovrummet är lagom, när det är 35 grader utanför ...).

1 kommentar:

Anonym sa...

Om ni vill ha ta-så-mycket-mjukglass-ni-vill-å-en-himla-massa-glasstillbehör-också på hemmaplan, så har Jensens Böfhus i Nordstan det. Maten på Jensen är i övrigt hyfsat ok, men inte mer, men man kan inte begära så mycket med de relativt låga priserna. /Vev