söndag, maj 22, 2011

A day at the races

Full fart!

Mossgorda

Mossgorda (i mitten) blev tvåa!

Hemma gick det lite stillsammare till i skurarna.

Såpa-fotbad!

Kompisen har en andel i en galopphäst, och därför var hon och "en vän" (dvs jag!) bjudna till säsongspremiären idag. Fast maken fick också komma med! Men kompisen & jag fick varsin miniwrap med cider! Naggande litet men gott, om man säger så.

Kompisen hävdar att hon äger den 1000-del av hästen som kommer först i mål, men jag anar att de andra 999 delägarna kan vara av annan åsikt ... Vi gick till stallarna och tittade på hästen i sin box. Jättesöt häst med fina, snälla ögon!

När skurarna kom gick vi och åt våra miniwraps eller tog en fika i tälten, eller hukade under våra paraplyer – för skurarna var många men korta och ibland kom solen fram. Kompisen hade således fullt upp med handväska, goodie-bag som hon fick i entrén eftersom hon är delägare, sin ivriga vovve och ett paraply som fick fällas upp och ner!

Det gick undan på banan! Men kul att se alla taggade, muskulösa, smäckra hästar som galopperade så jordkokorna flög! När kompisens goodie-bag gått sönder av vätan, åkte vi hem. Efter en mycket sen lunch, tog Maken och jag oss varsitt ridpass i paddocken, i häftiga skurar. Men jag ville ju rida min Saga för att se hur hon kändes. Lite seg i början med det tog sig. Och varje gång en häftig vind kom, ville hon ställa sig med rumpan mot den. Vilket ju är klokt. Om man inte rids. Men jag fick ganska bra ordning på henne, det är bara jättesmå volter i höger varv som inte funkar riktigt ännu.

Jag var blöt rätt in på underkläderna när jag kom in, så det blev totalt klädbyte. Sååå mysigt det är med torra käder! Maken fortsatte därute och röjde sly, och kom in om möjligt ännu blötare! Det blir innersittarkväll ikväll!

Inga kommentarer: