söndag, november 01, 2009

Så gick den söndagen ...

Ståtliga Saga ser nå't spännande. Visst är hon fin?

Stallkatt!

Och här är det hov-disk i såpavatten.

08.00 hade jag hästtjänst. Ge hö till Saga och ge båda lusern. Tråkig morgon. Jag som hade hoppats på en vacker frostmorgon. Gick och la mig igen och drömde lustiga drömmar till 11.00. I min dröm kunde jag flyga. Alltid spännande – det var länge sedan jag drömde att jag flög och jag har saknat det. Fast denna gång var det ingen hisnande tur över vackra landskap och spännande städer med alldeles för mycket elledningar, utan bara ett sätt att lättare nå min sittplats på en svåråtkomlig läktare. Sedan drömde jag att jag promenerade på en lerig stig i en fantastiskt vacker djungelträdgård där papegojliknande fåglar i fantastiska färger hängde i grenarna upp och ner som fladdermöss - det var helt naturligt för dem. Och jag irriterade mig över att jag bara fått med min trasiga kamera ... Nå, man reser billigt på det viset i alla fall ...

Kl 14 skulle maken ha lektion. Själv hoppas jag kunna börja ta lektioner snart igen. Men ordinationen för Saga nu är mycket klättring och trav i uppförsbackar, och helst inget voltarbete - så jag fann det lämpligt att rida N-rundan igen. När Mökkvi vek av vid ridhuset blev hon först seg och motsträvig, men piggnade till allt eftersom. Särskilt när vi var på hemväg ... Fick till väldigt fin tölt på henne idag, för första gången sedan konvalescensen. Hon har liksom inte varit riktigt "töltvänlig" sedan dess. Men idag var den riktigt bra, liksom hennes stora, fina trav!

Så såg jag över vinterhagen för att rensa bort eventuella stora stygga klöver till det blev för mörkt. Ingen fin fullmåne som hjälper oss med utearbetet ikväll ...


Helgerna går så fort! Man hinner inte med nå't nu när mörkret faller så tidigt. Nu kan tråkiga typer invända, att jag kan stiga upp tidigare. Men sova länge på morgonen är det bästa jag vet! Och jag måste ju sova ikapp någon gång! Och som den kvällsmänniska jag är, funkar det inte att gå och lägga sig tidigt. Helgerna är helt enkelt för korta. Åh, vad jag saknar de lediga måndagarna jag hade förra året! Jag saknar dem riktigt, riktigt mycket.

Inga kommentarer: