lördag, november 07, 2009

Så himla redig!

Hus, hinder och pållar i paddocken!

Hm. Mozzy verkar strunta tämligen fullständigt i förbudet mot katter på köksbordet. Och japp, det är ett litet gulligt värmeljus med en groda med kungakrona nere till höger i bild.

Vi gick upp redan 9.00! Vi ville hinna med en uteritt tillsammans innan maken for mot Brännö. Så vid 10-snåret gav vi oss ut. Vid 11.30 åkte maken och jag "skulle bara rensa lite alsickeklöver i vinterhagen innan lunch". Jag höll på i en och en halv timma! Dubbelvikt i vinterhagen. Men jag fick rensat mycket klöver och satte upp snabbstängsel så att de bara fick tillgång till en del av hagen.

Så skulle jag ju "bara röja sadelkammaren lite snabbt". Och plötsligt stod jag där och dammsög, borstade bort spindelvävar i stallet och började bli grinig. Energy levels running low ...

I väntan på fiskgratängen i ugnen passade jag på att dammtorka i huset, och plocka undan. Fick syn på min "receptpåse" som fallit isär så alla recepten runnit ut. Kände plötslig lust att få ordning på detta och hittade i min städiver två sedan länge försvunna men efterlängtade pannlampor och en mojäng jag saknat till gästsängen. Det var ju ett himla logiskt ställe att ha sådana saker ... NOT!

Efter lunch gick jag lös på dammråttorna som inte fått sig någon riktig dust på länge. Bytte i kattlådan. Gick ut med sopor.
Fodrade hästar. Satte mig framför TVn och åt och mölade ostbågar. Och kände mig sååååååå trött! Så kan det gå när man "ska bara"!

Inga kommentarer: