lördag, november 28, 2009

Kompisar från förr!

Vi hann precis runt N-rundan innan det blev mörkt. Var trött och grinig fast jag sovit 10 timmar på raken. Men jag hade en seriös sömnskuld. De återbetalas inte så lätt! Saga var nipprig och fånig och ville inte stå still när jag klivit av för att boka lektion i ridhuset. E-grannen var där så vi snackade lite. Najs. När jag väl kom upp på Saga igen vart hon lugn och fin och turen blev bra, men det är såå trist att det är såå blött överallt. Vi rider inte på ridstigar längre. Vi rider på ridbäckar ...

Lite stress att komma iväg till förfesten på Karl Gustafsgatan. Så trevligt att träffa gamla Adera-kompisar (där jag jobbade 1990 i 4 månader, sedan igen 1992-1999) igen! Få en Dry Martini. Äta goda laxrullar. Och bara slappna av och umgås.

Någon timme senare körde maken (som höll sig nykter) oss till själva födelsedagsfesten för en annan "Aderian". Där vi träffade ännu fler Aderianer som vi inte sett på 5 år! Så fantastiskt trevligt! Vi åkte hem så vi var framme vid 02-snåret - lagom till hästarnas natta-mål ...


Inga kommentarer: