måndag, november 16, 2009

Milt motvillig måndag

Till vänster: som Leoniderna SKA se ut! Till höger: Hur de ser ut hos oss... stupid clouds!

Regn hela veckan. Men en betydligt bättre prognos än igår .... det finns hopp!

När jag fyllde på Volvons vinterdäck med sturiga tryckluftspumpar som måste fyllas på hela tiden, var maken på väg mot Blå Stjärnan med lilla Mozz. Köer försenade mig och jag oroade mig för att maken skulle bli sen, men han hann. Berättade att i väntrummet fanns en naken-katt som hette Gollum ... Passande namn!

Mozz skulle nämligen på kontroll av hennes blåsljud i hjärtat och förtjockade hjärtmuskel. Good news! Hon hade inte blivit sämre, och blåsljuden mindre - sannolikt pga medicinen. Och hon är ju lite piggare sedan hon började få den. Hon är nog världens näpnaste lilla katt!

På jobbet hade plötsligt inte backupen funkat! Den brukar gå som tåget. Alltid nervöst när den inte gått. Fick ringa support som konstaterade att en bugg i backup-programmet ställt till det. Problem solved!

På lunchen kom jag äntligen iväg för att byta batterier i två klockor - bl a den i badrummet har inte gått sedan semestern ... och är omöjlig att bryta sig in i . Så då får man gå till urmakaren. Gick för att hämta mina Simple Minds-biljetter till på måndag, och då fanns inte bokningen! Surade ihop och undrade om jag inte haft pengar på kortet. men biljetterna köptes ju online. Kollade min Internetbank, och pengarna var ju dragna. Stön! Insåg sedan att damen på ATG-ombudet hade skrivit in mitt beställningsnummer. Inte bokningsnummer. Tycker att ATG-ombudet borde tänkt på det?

Så efter arbetsdagens slut gick jag till ett annat ATG-ombud. Han fick inte heller fram bokningen! förrän han provade igen - han hade skrivit fel på en bokstav. Lättnadssuck. Tog även ut mina tågbiljetter, så lite redig var jag idag. Tankade på hemvägen och ställde mig naturligtvis på fel sida pumpen först. För Volvon fylls förstås inte på på samma sida som Fooorden...

Väl hemma hade maken varit redig och städat pållarnas boxar ännu mer! Och skött om dem! Så jag gjorde lite nytta och betvingade en disk som sakteligen börjat ta herreväldet över diskbänken. Jag satte klockorna med nya batterier på plats, och insåg att jag blivit av med en gummiring som fäster badrumsklockan i sin hållare! DOOH! Trodde urmakaren slarvat bort den och svor lite eder över den oskyldiga. För jag hittade den strax i min låda. Det var JAG som slarvat bort den. En helt annan sak....

Försökte se Leonider-stjärnfall vid nattmatningen av pållarna. Tji fick vi. Ett tjock molnlager blockade ut alla chanser till stjärnskådning. Dooh!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Kära Syster!
Du vet väl att ni alltid kan få tak över huvudet här i Uppsala när ni är på besök i huvudstaden! (Jag förmodar att Simple Minds konserten är i Stockholm.)
Syster

Holmarna sa...

Klappa Mozz så fint åt mig o kram till er alla!