fredag, november 27, 2009

Tekniktrubbel och lurig logistik


Söta Saga!

Kom med tåget till Göteborg i tisdags morse till vad som verkade bli en vanlig arbetsdag. Men när PowerPointen som funkade så bra på min burk, löjlade sig på den dator den skulle visas på, var friden slut. Vi försökte alla trick. Men den vägrade fungera korrekt på någon annan dator än min! Antagligen för att jag har det senaste MAC-operativsystemet på min. Så jag fick helt enkelt låna ut min dator till presentationen, och låna andras burkar i två dagar. Så jobbigt! Fick läsa mailen via webbmail och saknade min shortcuts i Firefox. Stön.

Jag hatar PowerPoint. Jag hatar Puttemjuk. Jag gjorde det för tio år sedan. Jag gör det nu. Borde inte Bill Gates donera en massa pengar till mig, som ersättning för "sveda och värk" för att jag en gång gjorde det fatala misstaget att lära mig detta fula, löjliga, buggiga datorprogram från helvetet? Han kunde i alla fall sponsra ett alpackastall åt mig... Stön.

Jag skulle ju skött hästarna på tisdagen, men kom hem med bussen samtidigt som maken kom hem från ridskolan. Lite åksjuk, eftersom 45an är krokigare än någonsin, och bussjä-ln körde in på varenda lokalbana och hållplats längs vägen. Så kallar de bussen en EXPRESS-buss! Men jag får ändå ge Västtrafik en eloge, för jag inser nu att det går bussar ända hem till oss nästan varje timme! Det är ju en enorm förbättring! När vi flyttade hit var de synnerligen få. Särskilt i början av veckan.

Nå, jag red Saga i paddocken och blev genast gladare och maken skötte Mökkvi. så det blev rätt bra ändå, men oj vad sent det blev.

Sömnig onsdag eftersom jag fått 10 timmars sömn på drygt 2 dygn. Maken var barnvakt så jag löslongerade båda hästarna.

Trött torsdag då vi red i ridhuset och jag verkligen fick tuffa till mig mot sturig Saga.

Fin fredag då jag bara visiterade hästarna och mölade popcorn framför TVn medan maken var på julfest på jobbet. Sååå skönt att bara slappa!

Inga kommentarer: