fredag, augusti 31, 2012

Arbetsdagar!

 På min morgonpromenad passerar jag Storan!

Kommer man tidigare från semestern får man mutor! 
(Det fanns en sådan skål TILL på kontoret!) 

Det hölls några "militärdagar" i Göteborg dessa dagar – här kommer en JAS Gripen-formation. Hej, vad fort det gick! De insåg vi särskilt när vi några timmar senare såg ett Hercules-plan flyga samma sträcka – och det verkade ta evinnerlig tid!

Lite logistik-problem blir det, nu när kontoret flyttat! Den snabba vägen till nya kontoret, 45an hela vägen, är ohyggligt långsam och köig nu när alla är tillbaka från semestern! Så den vägen kan man inte ta. Dessutom skulle det bli en väldig omväg för maken! Så vi kör "den gamla vanliga" vägen, men istället för att jag hoppar av vid hotell Opalen vid  korsningen Skånegatan/Engelbrektsgatan, kliver jag av i korsningen Bohusgatan/Sten Sturegatan (ung vid Katolska kyrkan) och går därifrån – vilket tar ca 15 min.

Med trängselskatter i vardande efter nyår, samtidigt som det ska börja gå pendeltåg från Älvängen varje kvart, ser det nog ut som att vi börjar ta tåget till våren. Göteborg gör det verkligen tokdyrt att vara där med bil. Egentligen borde alla vi pendlare skaffa jobb utanför sta'n, så kan de stå där med sina trängselskatter, långsamma P-apparater och en tom stad! Jag får liksom lust att bojkotta dem – innan tågen går är kollektivtrafik ingen effektiv lösning för oss! Och nu ska Västtrafik höja priserna lagom till trängselskatten införs... Ondskefullt!

Inga kommentarer: