lördag, augusti 18, 2012

Lata dagar

Den här gynnaren satt på andra sidan fönstret en kväll. De är stora, vårtbitarna. Eller – är det en Alien?
Busflickorna tar sig igenom eltrådstängslet in till pållarna! Busflickor! Turligt nog bryr sig inte hästarna om dem. Hörde av grannen att hennes hästar jagar ut rådjur och liknande ur sin hage!

 Affe tittar nyfiket när jag fotograferar våra vetestrån – som lär ha såtts med den använda halmen i stallet som vi lagt ut på marken där det är lerigt/blött.
 Denna blomma växer i bäcken. Och hög är den. Undras vad det är för en blomma?
 Chaska – alltid söt
 På promenix med Kachita & Miski
 Tamya & jag.


Med maken på "gubbresa" – ridresa i Funäsdalen – har jag bara mig själv att bry mig om. Sover så länge jag vill. Gör så mycket eller lite jag vill. Ugglar framför TVn om nätterna med ostbågspåsen. Förlorar mig i det gamla slarviga singellivet man hade en gång. Inte för att maken är särskilt krävande på något vis. Men det blir liksom mera ordning på en själv när man är två som t ex ska ha mat, och det blir automatiskt mera aktivt. Det är rätt skönt att bara rå sig själv ibland. 

Semestern hittills har ju varit ganska full av små resor och besök hit, vilket ju är jättekul. Men man hinner liksom inte bara tokslappa och bli uttråkad. Man behöver bli lite uttråkad ibland. Har inte hunnit riktigt dit än. Men arbetar på det.


3 kommentarer:

Ubitt sa...

Vilka busflickor! Men att ni vågar ha dem på tråd? Hos mig gick de igenom direkt när jag gränsade av med eltråd inom fårstakethagen.

Söta flickor!

Karos Corner sa...

Vi vågar egentligen inte ha dem på tråd ... Trodde 4 trådar skulle hejda dem, men icke då. Vi håller på att sätta upp riktigt alpackastängsel nu.

Men vi hade gärna velat att de gick i hagen med trådstaketet, för att äta lite rent innan hästarna släpps på... Men vi får skynda oss med riktiga staketet.

Anonym sa...

Blomman på bilden ser ut att vara Jättebalsamin. De finns i enorma bestånd vid tågstation till vår sommarstuga och kan bli över 2 meter höga. Jättebalsamin är inte inhemsk och sprids fruktansvärt lätt, på andra växters bekostnad. Ta reda på mer om den och fundera på om ni verkligen vill ha den kvar. /Vev