onsdag, augusti 29, 2012

Och plötsligt blev det sista semesterdagen!

 Färdigt foderbord!

 Vår hage har hållit sig ganska hel i år, så jag har grunnat på varför Saga lyckats få lera på hovarna. Men så såg jag henne. Hon ställer sig med magen exakt över pinnen som sticker upp ur marken (den sorgliga resten av en hårt ansatt buske) och går fram och tillbaka och runt, så pinnen kliar henne! Och marken runt om blir förstås rejält nedtrampad... Hon har i alla fall inte rivit upp några sår på magen – och hon ser väldigt rolig ut när hon gör det. 

Idag levererades veden. Jag staplade 150 kilo. Det var jobbigt. Det kan inte vara lätt att vara min kropp!

Vid 9.30-snåret ringde min chef och frågade snällt om jag kunde tänka mig att komma tillabaka till jobbet lite tidigare från semestern, dvs i morgon – kollegan var sjuk. Jag hade ju  bara två dagar kvar, så jag sa "ja". Och slappade sedan så mycket jag kunde, för att riktigt njuta av sista semesterdagen!

Inga kommentarer: