måndag, augusti 13, 2012

Hemma igen – spotanbesök och Året Runt-reportage!

Vår besökare David Holm tog denna fina bild av "kakan" Kakaw.
Reportage om oss i Året Runt nr 34, s 16-17! Utkommer 16 augusti!
Mörka moln hotar vid horisonten – men det bidde inget oväder!

På morgonen körde vi till flygplatsen och lämnade vår hyrbil. Maken noterade att vi haft lägre snittförbrukning av bränsle än de som hade bilen innan. Kanske hittade de aldrig den 5e växeln...

Planet gick vid lunch, och väl vid Göteborg Säve körde jag maken till jobbet, ity han skulle jobba måndag och tisdag! Åkte hem själv och skulle ut och rida när det plötsligt ringde och ett sällskap frågade om de fick komma och titta på våra alpackor! Och det fick de. De var ett par och deras son med sin italienska flickvän. De unga skulle köpa gård och ville ha alpackor, framför allt den italienska tjejen. Eftersom hon inte talade svenska ännu berättade jag om alpackorna på engelska, visade hur man känner på hullet etc, och de blev alla så tacksamma för visningen på det korta varslet, att jag sedan fick en massa fina bilder av den unga killen!

När de åkt red jag ut en sväng på Mökkvi och pratade med lite grannar på vägen, så maken hade hunnit hem med bussen när Mökkvi och jag kom hem igen.

När jag kom hem låg i postlådan senaste numret av Året Runt i två exemplar! På sidorna 16-17 finns ett reportage om oss! Utgivningsdag först den 16 augusti – antar att vi fick vårt nr samtidigt som prenumeranterna!

Inga kommentarer: